Didaktické hry, tvořivá dramatika, kooperativní a projektové vyučování napříč předměty 4. ročníku ZŠ.
Zpracováno na základě výsledků čtyřletého projektu netradiční výuky na ZŠ, který autor navrhl a ověřoval v letech 1990 – 1994.
Ukázka :
Drobné radosti
Žijeme v době, kdy se lidé doma i na veřejnosti předhánějí v dávání již na pohled drahých darů. Zapomínáme, že často méně je více. Jednou za mnou do třídy přišla maminka mého žáka. Byla viditelně unavená z práce a to, co ode mne slyšela, jí také moc nepřidalo. Když jsme se loučili, sáhl jsem do stolku a dal jsem jí pro radost malou barevnou mušličku. Nechápavě se na mne podívala a na chodbě ji vyhodila do koše. Tato příhoda byla podnětem k tomu, abych pro děti vymyslel několik akcí, které jsem sám pro sebe nazval “ DROBNÉ RADOSTI “ :
Jak se cítil dárce ? - Některé děti nemohly pochopit, proč dostávají dárek, nechtěly si ho vzít a
ptaly se, co za to. - A byly děti, které poděkovaly a měly radost. Něco podobného jsme
dělali již ve druhé třídě ( Hrajeme si II., str. 34 ).
dostala barevnou mušličku, kamínek nebo korálek a jejím úkolem bylo
najít podle svého uvážení maminku s malým dítětem a říci jí něco v tom
smyslu : “ Paní, máte nejkrásnější miminko na náměstí, a tak vám
dáváme tuhle mušličku. “
“ Představte si, že se ta paní, když jsme jí to dali, rozbrečela ! “ – A hned
jsme si měli o čem povídat …
/ str. 9 /